現在歐洲賽場都進入"快樂暑假",各聯賽和大比賽都結東了,我喜愛的球員通通放大假去啦~所以現在沒有球賽可看.........沒球賽的日子好無趣呀!

  為了止住足球的毒癮,我竟然做了件不可思異的事,我瘋到去翻譯了我第二喜愛的球員--Frings的耐吉廣告英文詞耶~~呵!沒想到我第一次正式用功的翻譯竟然不是用在我家Klose身上,弗美人~你贏了Klose和巴拉熊耶!

  雖然看這種程度的英文對很多人來講是輕而易舉的事但對一個國一後英文再也沒及格過的人來講,這根本是要我的命嘛!先整段拿去翻譯大概後,再一個字一個字的查,最後轉換成中文文法,就連現在整篇翻完了我還是覺得,我真的瘋足球瘋到沒救了,學生時代也沒那麼用功努力查單字耶!天呀~都滿一年了我都還沒退燒呀?

  
  此篇翻譯和廣告,用來紀錄一個超不像我的我,翻錯了我不負責哦~




英文原文:
Dynamic
Tactical
Active
Calculating
I am Torsten Frings, I am a midfielder from Wurselen, Germany.
Three words that define my style. are fight, assignment, and aggressive.
My biggest motivation is winning games.
That’s what football is all about and that’s my ultimate goal to win every game.
Due to my age and experience I am a leader and the vice captain of the team.
I always try to pass on my experience to my teammates.
I think my best skill is that I rarely make mistakes passing the ball.
You can improve precision by practicing different shots.
As a midfielder, I mostly use the inside of the boot for passing.
Of course, it’s a great feeling to strike the ball with sweet spot and create a dangerous shot.
Football is getting faster every year, but the players are developing as well.
We are responsible for the game getting faster, so it’s no problem to keep up with it.
Emotions are the most important elements in football.
Without them, you can’t play.



芸式中譯:
動力
戰術
積極
謹慎
我是Torsten Frings,來德國Wurselen的中場球員
三句話來說形容我的風格:鬥志.任務和有幹勁
我最主要的行動方式是獲得勝利
凡與足球有關的,我最終目標都是要贏得每一場比賽
由於我的年齡和經驗,我是團隊中的領袖和副隊長
我總是將經驗傳授給我的隊友
我認為我最好的技巧是我很少有傳球上的失誤
你可以改進不同射門的準確性
做為一名中場球員,我主要利用場內的空間創造機會
當然,創造甜美的點球和危險的射門這是一種美好的感覺
足球每年快速成長,但球員表現地更出色
我們負責穩固比賽,這是沒問題跟得上的<這句實在不會翻啦~
情感激昂的主要因素來自於足球
少了它們,你就無法演出




廣告無字幕版
http://www.youtube.com/watch?v=ZofnQ5803HQ

廣告英文字幕版
http://www.youtube.com/watch?v=RQeACKHBMhg

NIKE官方廣告頁面
http://nikefootball.nike.com/nikefootball/siteshell/index.jsp#,en,0;t90team

arrow
arrow
    全站熱搜

    Cruise芸 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()